Horské elektrokolo Apache Payat Comp 3 je novinkou z dílny Apache. Jeho pomyslným srdcem je unikátní integrovaný česko-japonský středový pohon Comp Drive C18 o nominálním výkonu 250W a kroutícím momentem až 80 Nm, který je při hmotnosti 3 kg váhově srovnatelný s pohonem Bosch Performance CX čtvrté generace. Pohon Comp Drive C18 navíc využívá patentovanou technologii Gear Sensor GSGI, která umožňuje plynulé a komfortní řazení a zároveň prodlužuje životnost řadícího systému. Baterie je do rámu částečně integrovaná, což přináší další váhovou úsporu a proto Apache Payat Comp 3 osloví především jezdce, kteří u elektrokol hledají právě co nejnižší hmotnost. Každopádně tím největším pomyslným bonusem je bezesporu kombinace předního 29" kola a plusového zadního 27.5" kola. Spolu s trailovou geometrií rámu tato koncepce dodává elektrokolu na špičkové obratnosti, která jde ruku v ruce s vynikajícím výkonem pohonu Comp Drive C18. Ovládací jednotka s tlačítky pod řídítky zvyšuje komfort ovládání elektrokola a navíc umožňuje pomocí aplikace propojení s mobilním telefonem. Kromě záznamu trasy a jízdních dat je tak možné sledovat a vyhodnocovat i srdeční tep v závislosti na profilu terénu a výkonu motoru.

Česko-japonský středový pohon Comp Drive C18 využívá japonské technologie nicméně je "dítětem" českých inženýrů a vyrábí se v České republice. Apache se na vývoji a testování tohoto systému aktivně podílel a byl prvním ze světových výrobců, který dostal příležitost zařadit ho do své nabídky. Největší přidanou hodnotou středového pohonu Comp Drive C18 je jeho nízká hmotnost, která je srovnatelná s novými motory Bosch Performance Line CX čtvrté generace a vysoký točivý moment, který dosahuje až 80 Nm. Další velkou výhodou je technologie Gear Sensor GSGI, která díky snížení tahu pohonu při řazení prodlužuje životnost řadícího systému. Pohon pohání baterie Apache Battery s kvalitními články LG o kapacitě 576 Wh a jezdec má k dispozici pět režimů asistence. Odstupňování jednotlivých stupňů výkonu je citelné a nejvyšší míra dopomoci si poradí i s velmi prudkými výjezdy. Celý systém se ovládá ergonomicky vydařenou LCD ovládací jednotkou, kterou je možné spárovat s mobilní aplikací Comp Drives a na displeji mobilního telefonu během jízdy sledovat trasu, měřit rychlost nebo výkon motoru.

Patentovaná technologie Gear Sensor GSGI zásadním způsobem eliminuje poškození řadícího mechanismu jako například přetržení řetězu a současně prodlouží jeho životnost. Výrazně sníží hlučnost řadícího mechanismu v okamžiku řazení. Minimalizuje délky časů potřebných k provedení změny převodu, což je důležité zejména při sportovním stylu jízdy a také při jízdě v náročném terénu. Systém si sám vypočítává proměnlivou délku odpojení či snížení výkonu pohonné jednotky v závislosti na odlišným technických požadavcích jednotlivých převodových stupňů a rozdílu mezi preferovanou a skutečnou kadencí šlapání. Eliminuje aktivaci pohonné jednotky před úplným dokončením změny převodu. To je dané tím, že systém pracuje s časy pro odpojení nebo snížení výkonu pohonu a současně i s rozdílem mezi preferovanou a okamžitou kadencí šlapání. Umožňuje individuální nastavení chování pohonné jednotky při řazení - nastavení času odpojení nebo snížení výkonu pohonné jednotky, nastavení preferované kadence šlapání, nastavení míry snížení výkonu pohonné jednotky. |
![]() | POHONNÁ JEDNOTKA Integrovaný středový pohon Comp Drive C18 je založený na kombinaci japonské mechanické konstrukci a české elektronice. Využívá patentovanou technologii Gear Sensor GSGI s indikací polohy zařazeného rychlostního stupně, která zajišťuje plynulé a komfortní řazení a zároveň prodlužuje životnost celého řadícího systému. Navíc převodník je zcela nezávislý na rotaci klik a ty se otáčejí velice lehce. V případě, že jezdec nevyužívá asistenci pohonu, nepřetlačuje převodové soukolí a jízda je srovnatelná s jízdou jako na běžném jízdním kole. |
![]() | BATERIE Na spodní trubce rámu je umístěná moderní baterie s kvalitními články LG o kapacitě 576 Wh (36V/16 Ah) a dojezdem až 160 km na jedno nabití. Samozřejmostí je přítomnost BMS, tedy chytrého systému řízení, který baterii chrání před přehřátím, zkratem či přebitím. Celková dojezdová vzdálenost závisí kromě kapacity baterie také na profilu trati, hmotnosti jezdce a jeho jízdním stylu. |
![]() | OVLÁDACÍ JEDNOTKA Na levé straně řidítek je umístěná ovládací jednotka Comp Drive LCD RM1. Její konstrukce je odolná proti poškození a nabízí jezdci pět režimů asistence. Zobrazuje základní informace o aktuální rychlosti, ujeté vzdálenosti, stavu nabití baterie a zvoleném režimu asistence. Ovládací jednotka je vybavená funkcí Bluetooth a pomocí speciálně navržené aplikace Comp Drives umožňuje komunikovat s chytrým telefonem. Nechybí ani USB konektor. Rozměry ovládací jednotky jsou 26 mm x 50 mm. |
![]() | APLIKACE COMP DRIVES Ovládací jednotka je schopná poskytnout uživateli elektrokola vždy potřebné informace, ale to mnohým uživatelům nestačí, a proto společnost Comp Drives vyvinula aplikaci, která rozšiřuje funkce ovládacího displeje o zcela nové, a k tomu přidává možnost úpravy nastavení Gear Sensoru GSGI. Uživatel po stažení získá možnost sledovat a zaznamenávat trasu, mít přehled o kadenci či získat přístup ke kompletním informacím o motoru. Intuitivní prostředí aplikace umožňuje sledovat spoustu údajů a užitečných informací. Aplikace je dostupná pro chytré telefony s operačním systémem Android a iOS. |

Parametry
Parametr | Hodnota |
Rám | Apache Payat Comp (slitina Alu 6061) |
Vidlice | SR Suntour XCR 34 AIR LO-R (zdvih 130 mm, pevná osa Boost 15 x 110 mm, zavírání z korunky) |
Komponentová sada | Shimano Deore M6000/M6000-GS 1 x 10 rychlostí (řadící páčka, přehazovačka) |
Převodník | Spec NW 38 zubů (Narrow Wide - zabraňuje padání řetězu) |
Kazeta | Shimano CS-HG500-10 (11-42 zubů) |
Řetěz | KMC X10e (zvýšená životnost) |
Brzdové páky | Shimano MT400 (hydraulické) |
Brzdové třemeny | Shimano MT400 (průměr brzdových kotoučů 180 mm) |
Náboje | Shimano MT400 Boost (pevná osa Boost) |
Ráfky | Remerx RX2027 (rozměr zadní 584 x 27 mm, rozměr přední 622 x 27 mm) |
Pláště | Schwalbe Nobby Nic (rozměr zadní 27.5 x 2.7", rozměr přední 29 x 2.35") |
Řízení | Spec (semiintegrované, průmyslově zapouzdřená ložiska) |
Pedály | Alloy (slitina Alu) |
Pohon | Comp Drive C18 (integrovaný středový pohon) |
Nominální výkon pohonu | 250W |
Kroutící moment pohonu | 80 Nm |
Maximální rychlost asistence | 25 km/h |
Ovládací jednotka | Comp Drive LCD RM1 (na levé straně řidítek) |
Baterie | Apache Battery R7 KNIFE 36V/16 Ah (576 Wh) |
Nabíječka | Apache Battery Charger 36V/2A |
Velikost rámu | 18" nebo 20" |
Barva rámu | modrá (tyrkysová) |
Hmotnost elektrokola | 17.8 kg + 3.1 kg baterie |
Poznámka | modelová řada 2020 |
Doporučujeme zakoupit společně se zbožím
Prozatím nebyl přidán žádný komentář ...