• POHONY
  • Středové pohony Comp Drive System

Integrované středové pohony Comp Drive jsou založené na kombinaci japonské mechanické konstrukci a české elektronice. Mají patentovaný snímač řazení Gear Sensor GSGI pro snadné řazení a zvýšení životnosti převodového systému. Pro jezdce Comp Drive bez nadsázky představuje zcela unikátní technické řešení. V současné době jsou na trhu k dispozici tři varianty pohonných jednotek - Comp Drive C17, Comp Drive C18 a nově také Comp Drive C19 (konec roku 2020).

Středový pohon Comp Drive C17

Proměnná doba omezení otáček motoru při řazení - uskutečňuje se na základě aktuální polohy přehazovačky (přesmykače) a specifikovaných parametrů v kombinaci se sběrem dat systému. Toto řešení umožňuje minimalizovat dobu snižování točivého momentu motoru při změně zařazeného převodu a současně zabraňuje opětovnému spuštění motoru před dokončením řazení. Parametry řazení jsou definovány jezdcem prostřednictvím LCD ovládací jednotky, podle individuálně přednostní pedálové kadence jezdce (frekvence šlapání) a několika hodnot parametrů časového posunu.

Doporučené přeřazení na optimální převodový stupeň - na základě optimálního využití účinnosti motoru v kombinaci s dalšími daty shromážděnými ze systému. Cílem je šetřit energii baterie s ohledem na optimální výkon motoru a maximalizovat dojezdovou vzdálenost na jedno nabití baterie. Doporučené přeřazení probíhá formou grafických symbolů "šipek" zobrazených na LCD ovládací jednotce.

Zobrazená informace o zařazeném převodovém stupni na LCD ovládací jednotce - pohonná jednotka Comp Drive je vybavená bezsenzorovým řídicím systémem, který umožňuje "vyladit" chování systému nastavením různých parametrů.

Snímač řazení Gear Sensor GSGI

Patentovaná technologie Gear Sensor GSGI zásadním způsobem eliminuje poškození řadícího mechanismu jako například přetržení řetězu a současně prodlouží jeho životnost. Výrazně sníží hlučnost řadícího mechanismu v okamžiku řazení. Minimalizuje délky časů potřebných k provedení změny převodu, což je důležité zejména při sportovním stylu jízdy a také při jízdě v náročném terénu. Systém si sám vypočítává proměnlivou délku odpojení či snížení výkonu pohonné jednotky v závislosti na odlišným technických požadavcích jednotlivých převodových stupňů a rozdílu mezi preferovanou a skutečnou kadencí šlapání. Eliminuje aktivaci pohonné jednotky před úplným dokončením změny převodu. To je dané tím, že systém pracuje s časy pro odpojení nebo snížení výkonu pohonu a současně i s rozdílem mezi preferovanou a okamžitou kadencí šlapání. Umožňuje individuální nastavení chování pohonné jednotky při řazení - nastavení času odpojení nebo snížení výkonu pohonné jednotky, nastavení preferované kadence šlapání, nastavení míry snížení výkonu pohonné jednotky.

Ovládací jednotka Comp Drive LCD  C17
Ovládací jednotka Comp Drive LCD S18
Ovládací jednotka Comp Drive LCD RM1

Ovládací jednotka Comp Drive LCD C17 je navržená pro umístění na střed řidítek. Součástí je dálkový ovladač, který se umisťuje na levou stranu řidítek. Její konstrukce je odolná proti poškození a současně kompatibilní s ovladačem řazení pro přední měnič (řadící páčkou pro přesmykač). Ovládací jednotka má tři režimy asistence, zobrazuje informaci o aktuálně zařazeném převodu, informaci o doporučeném přežazení a dále informace, na které jste zvyklí u běžných tachometrů. Rozměry ovládací jednotky jsou 63 mm x 94 mm.

Ovládací jednotka Comp Drive LCD S18 je navržená pro umístění na levou stranu řidítek. Její konstrukce je odolná proti poškození a současně kompatibilní s ovladačem řazení pro přední měnič (řadící páčkou pro přesmykač). Ovládací jednotka má pět režimů asistence, zobrazuje informaci o aktuálně zařazeném převodu, informaci o doporučeném přežazení a dále informace, na které jste zvyklí u běžných tachometrů. Ovládací jednotka je vybavená funkcí Bluetooth a pomocí speciálně navržené aplikace Comp Drives umožňuje komunikovat s chytrým telefonem (smart phone) a nechybí ani Micro USB konektor. Rozměry ovládací jednotky jsou 61 mm x 85 mm.

Ovládací jednotka Comp Drive LCD RM1 je navržená pro umístění na levou stranu řidítek. Její konstrukce je odolná proti poškození a současně kompatibilní s ovladačem řazení pro přední měnič (řadící páčkou pro přesmykač). Ovládací jednotka má pět režimů asistence, zobrazuje pouze základní informace o aktuální rychlosti, ujeté vzdálenosti, stavu nabití baterie a zvoleném režimu asistence. Ovládací jednotka je vybavená funkcí Bluetooth a pomocí speciálně navržené aplikace Comp Drives umožňuje komunikovat s chytrým telefonem (smart phone) a nechybí ani USB konektor. Rozměry ovládací jednotky jsou 26 mm x 50 mm.

Ovládací jednotka Comp Drive LCD RM1 v kombinaci s chytrým telefonem

Inteligentní aplikace Comp Drives pro chytré telefony - ovládací jednotka je schopná poskytnout uživateli elektrokola vždy potřebné informace, ale to mnohým uživatelům nestačí, a proto společnost Comp Drives vyvinula aplikaci, která rozšiřuje funkce ovládacího displeje o zcela nové, a k tomu přidává možnost úpravy nastavení Gear Sensoru GSGI. Uživatel po stažení získá možnost sledovat a zaznamenávat trasu, mít přehled o kadenci či získat přístup ke kompletním informacím o motoru. Intuitivní prostředí aplikace umožňuje sledovat spoustu údajů a užitečných informací. Aplikace je dostupná pro chytré telefony s operačním systémem Android a iOS.

Zobrazovací jednotka Comp Drive LCD RM1Zobrazovací jednotka Comp Drive LCD RM1Zobrazovací jednotka Comp RM1Zobrazovací jednotka Comp Drive LCD RM1Zobrazovací jednotka Comp Drive LCD RM1Zobrazovací jednotka Comp Drive LCD RM1Zobrazovací jednotka Comp Drive LCD RM1

Parametry středového pohonu Comp Drive C17 - nominální výkon 250W, maximální výkon až 500W, napětí 36V, proud až 20A, kroutící moment 80 Nm, Torque Sensor (tlakový snímač), Gear Sensor GSGI (snímač řazení), středová osa Square (čtyřhran), LCD ovládací jednotka (volitelná ze tří variant), jeden převodník (obvykle 38 zubů) nebo dva převodníky (obvykle 42 nebo 44 zubů) s uchycením pomocí unašeče (rozteč 104 mm), kliky (délka volitelná, obvykle 170 mm), rozměry pohonné jednotky 252 mm x 167 mm (délka x výška), váha 3.8 kg.


Pohonná jednotka Comp Drive C17

Parametry středového pohonu Comp Drive C18 - nominální výkon 250W, maximální výkon až 500W, napětí 36V, proud až 20A, kroutící moment 80 Nm, Torque Sensor (tlakový snímač), Gear Sensor GSGI (snímač řazení), středová osa Square (čtyřhran), LCD ovládací jednotka (volitelná ze tří variant), jeden převodník (obvykle 38 zubů) nebo dva převodníky (obvykle 42 nebo 44 zubů) s uchycením pomocí unašeče (rozteč 104 mm), kliky (délka volitelná, obvykle 170 mm), rozměry pohonné jednotky 221 mm x 146 mm (délka x výška), váha 3.0 kg.

Pohonná jednotka Comp Drive C18

Parametry středového pohonu Comp Drive C19 - nominální výkon 250W, maximální výkon až 350W, napětí 36V, proud až 20A, kroutící moment 60 Nm, Torque Sensor (tlakový snímač), Gear Sensor GSGI (snímač řazení), středová osa ISIS BB (délka 136 mm), minimální Q Factor 160 mm,  eliminace mechanického odporu nad rychlostním limitem 25 km/h (vhodné řešení pro eRoads a eBikes), LCD ovládací jednotka (volitelná ze tří variant), jeden převodník (obvykle 38, 40 nebo 42 zubů) nebo dva převodníky (obvykle 42, 44, 50 nebo 52 zubů) s uchycením pomocí unašeče (rozteč 104 mm), kliky (délka volitelná, obvykle 170 mm), šířka pohonné jednotky 64 mm, váha 2.6 kg.

V roce 2018 jsme do naší nabídky jako jedni z prvních zařadili horská a sportovní elektrokola Totem s pohony Comp Drive C17. Následně v roce 2019 rozšiřujeme naší nabídku o sportovní a horská elektrokola Apache s pohony Comp Drive C18.

Elektrokola Apache Comp Drive C18

Testovací centrum

Vybrané produkty dlouhodobě testujeme a výsledky pravidelně publikujeme v časopise Electric Bike Action CZ.

Bezpečný nákup

zkušenosti s elektrokoly od roku 2009

obvyklé doručení do 3 pracovních dnů

90% zboží ihned skladem

vstřícný přístup k zákazníkovi

stabilní a silná společnost

  • Comp Drive System

    Lehký středový pohon založený na kombinaci japonské technologie výroby motoru a české elektroniky (řídící jednotka a software), včetně nové generace snímače Gear Sensor GSGI, jenž indikuje zařazený převodový stupeň.

  • Bafang MaxDrive

    Léty prověřený středový pohon s vysokým kroutícím momentem, velmi nízkou hlučností, vysokou spolehlivostí, otevřenou platformou a v neposlední řadě také výbornou pořizovací cenou a následnou nízkou cenou servisních prací a náhradních dílů.

  • Bafang BBS

    Středové pohony v podobě přestavbových elektrosad, vynikají především lehkostí, jednoduchostí instalace a v neposlední řadě také nízkými pořizovacími a následně i provozními náklady. Umožňují z většiny běžných jízdních kol dostupných na našem trhu vyrobit kvalitní elektrokolo.